om du ska börja blogga

Inlägget är skrivet av Kattis den 2011-06-30 . 20:53:24 - Allmänt Tips - Direktlänk

Hej!
Har just kollat lite bloggar och då f0ick jag iden till detta inlägg. Jag skriver vad jag tycker att kul att läsa om samt lite tips och trix. (Det är vad jag tycker, nt för att jag är nått provs men det är bara en kul grej)


  • För att få din blogg rolig/interssant att läsa;

    Personligen så tycker jag att man ska ha lite olika kategorier om man har ett tema på sin blogg. T. ex. om man skriver om naglar kan man ju ha tutorials eller  dagens naglar, nail art, tips och trix m.m Det är roligare att läsa då plus att om man bara kikar in på en blogg och letar efter just tutorials så hittar man det lätt (och slipper leta igen alla inlägg, vilket jag nt skulle orka) och man kaske börjar följa bloggen för att bloggaren gör fina tutorials (hoppas att ni fattade)                                                                                                                          
  • Fixa en fin design

    Det är mkt roligare att läsa en blogg om den ser fin ut. Jag tycker att designerna som man får välja mellan på blogg.se är riktigt trista och jag brukar oftast klicka bort sånna bloggar. Istället kan man ju fråga en någon amn vet kan göra designer eller så kan man göra en egen. Det finns massor av sidor där man kan ladda ner designer. Men det negativa med det är ju att det kanske finns andra med samma design. Jag har laddat ner min design men den är bara där tillsvidare:) Det finns även sidor där man kan lära sig göra egna designer. Men det står mest basic grejer. en sida är www.designadinblogg.se där kan man även ladda ner gratis designer. Som sista grej till denna punkt är att man kan även beställa sin egen design av nån men det brukar kosta 200 - 300 kr
  • Behålla sina läsare

    Man vill ju ha så många läsare som möjligt men för att ha det ( hur bra bloggen en är) så måste man uppdatera någolunda bra (förrutom om det är jul/sommarlov då man kanske vill ta det lite lungt eller helt enkelt inte har tid). Ett inlägg om dan minst tycker jag annars blir bloggen lätt trist om man får läsa samma trista inlägg om och om igen. Har man nt tid att upptadera särskilt ofta så kan man faktiskt ha som regel att varje gång man loggar in så ska man fixa ett inlägg man publicerar direkt och ett tidsinställt inlägg som ska komma upp lite senare. Det är väldigt enkelt men smart. Då blir det fler inlägg och bloggen blir roligare att läsa.


Så det var allt förr denna gång. Blev ett ganska långt inlägg men... hoppas ni gillade det och det hjälpte er :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback