tutorial- födelsedags kort

Inlägget är skrivet av Kattis den 2012-06-22 . 10:05:00 - Allmänt - Direktlänk
(tidsinställt) Jag fick ett önskemål om att visa hur jag gjorde dom HÄR korten! Så jag satte ihop en bildtutorial till er:)
Den här gången så gjorde jag ett kort till min kompis Ebba, för hon fyller år snart!:)


Jag använde/ du behöver:
Ett kort (lila)
ett ljusare pastel färgat papper
En penna
En sax
Rhinestones
stämpel i samma ton som kortet
limm
Silver penna ( nagellack)
klistermärken
linjal

1. börja med att klippa ut ditt kort i valfri färg, jag valde lila. Tänk på att det helst ska vara lite hårdare papper.
2.Riv kanterna på ett ljusare pastel färgat papper, jag rev med hjälp av en linjal.
3. Klistra på pastel pappret på kortet.

4. Dutta försiktigt med stämpeldynna runt det ljusa pappret, så att det blir lite skuggat.
5. börja försiktigt att skissa fram blommorna och gräset.

Nu har jag målat klart bilderna och jag har även målat på lite silver nagellack. I hörnet limmade jag på en lila rhinestone.:)

Sen skrev jag bara GRATTIS EBBA och så är det klart!
Hoppas ni gillade det!:)

Kommentarer
Postat av: Linn

Jätte fint, tack för tutorial! :)

2012-06-22 @ 12:54:49
URL: http://linnstrakigaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback