JAG HATAR SKOLANS BETYDSYSTEM

Inlägget är skrivet av Kattis den 2014-06-05 . 11:44:52 - Allmänt - Direktlänk
Jag har tänkt på en grej. Hur dåligt skolans betygsystem är. Ett B motsvarar ju ett MVG. Men ett MVG ger högre meritpoäng än vad ett B gör. Varför ändra dem? Det suger nu. Det gör att man inte kommer in på skolorna man vill.
Jag tycker det är ett fruktansvärt dåligt system.
När det kommer till NP, tycker jag att det avgör alldeles för stor del av betyget. Alla lärare säger jämt att det inte avgör, och att man inte ska oroa sig. Men det avgör helt klart mycket. Jag fick även höra att NP betyget innte får sänka om man inte står och väger mellan två olika beyg. Men det har snkt mig. Det kan ju vara så att jag bara har en dålig dag och det avgör mer än 50 procent av mitt beyg. Vilket senare kan leda till att man inte kommer in där man vill komma in. Jag tycker inte NP ska väga så stort i betyget. Det är inte rättvisst att man inte ska få börja på en skola eller riskera att inte börja bara rfrör att det inte gick så bra på nationella provet.
USH FÖR SKOLAN!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback