hur du kan fixa en halft bruten nagel!

Inlägget är skrivet av Kattis den 2012-04-25 . 16:06:11 - Nagel tips - Direktlänk

hej idag så tänkte jag visa er hur ni kan fixa en nagelsom är halft bruten.:) Vill bara säga först att det här är så jag gör. Så om ni testar det här var bara försiktiga!:)

1. Så här såg min nagel ut innan, den var bryten liter mera än hälften.

2. Först tar jag bort allt nagellack, fick tyvärr inte bort allt(konstigt).

3. För att laga nageln så användeer jag ett nagellim som kom mina lösnaglar från kicks. Det heter bara nagellim.


 



 

 



4.Jag trycker ner min nageln så att den hamnar i samma nivå som nageln som "sitter fast" Sen limmar jag med limmet. Var försiktig att inte ta för mycket och att inte råka limma ihop fingrarna!

5. sen tar jag en nagel klippare och en fil
och klipper och filar ner nageln. Så att OM nageln går av gör det inte lika ont.

6. Nu ser nageln ut så här.

7. Nu målar jag på ett lager med Depends stärkande lack.

8. Sen målar jag på ett lager med ett vanligt nagellack och klart!


Hoppas ni tyckte om tipset och kommentera om ni inte förstår!;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback